?>
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
[ Akceptuj ]
  HOME
Guideservice
 
 
 


Facebook Instagram Pinterest



Polecamy w Warszawie:
 
 
Mam Głos - warsztaty emisji głosu
 
Biuro Podróży Guide Service, Bank Głosów i #StopBykom zapraszają na warsztaty dla pilotów i przewodników turystycznych

Mam Głos!
warsztaty emisji głosu

Przewodnicy i piloci wycieczek pracują często w warunkach niekorzystnych dla wydobywania głosu, powodujących jego zmęczenie - na wolnym powietrzu, w hałasie, w pomieszczeniach z pogłosem. Zawód ten łączy w sobie wiele cech: sprawność intelektualną, umiejętność pracy z grupą, opanowanie własnego aparatu oddechowego, fonacyjnego, artykulacyjnego, stymulowanie słuchaczy własną osobowością. 
W pracy przewodnickiej i pilockiej głos pełni rolę przekaźnika wiedzy i pasji - jest niezbędny. Umiejętne posługiwanie się tym narzędziem umożliwia ochronę narządu głosu i czerpanie pełnej satysfakcji z pracy. Rosnący stres również może wpłynąć na nasz głos. Celem kursu jest wskazanie prawidłowych sposobów posługiwania się głosem oraz odkrywanie drzemiących w każdym możliwości.

MAM GŁOS!  > aby mówić: bez zmęczenia, chrypki i bólu gardła; czytelnie, selektywnie, ciekawie; bez wypełniaczy typu yyy, mmm, eee; wzbudzając zainteresowanie i zaufanie; prosto i zrozumiale; zachęcająco dla słuchaczy; skutecznie i ekspresyjnie!

- Co to jest emisja głosu i czy przyda się w rozmowie, dyskusji, wykładzie, prezentacji?
- Co ma przepona czy korzeń języka wspólnego z głębokością i nasyceniem głosu?
- Co to jest prozodia i dlaczego intonacja, tempo, pauza, rytm mają takie znaczenie?
- Jak opowiadać płynnie i ekspresyjnie na dowolny temat, a do tego bez zmęczenia?
- Jak prowadzić dyskusję i radzić sobie z trudnymi pytaniami?
- Jak z tremy czerpać siłę i budować dobrą energię w grupie?
- Czy werbalne środki przekazu są potrzebne w pracy przewodnika?

Zakres tematyczny warsztatów:


1. Emisja głosu

Ta część wspiera umiejętność swobodnej pracy głosem, panowania nad jego barwą i miłym brzmieniem dla słuchaczy. Uczy, jak mówić długo i bezpiecznie bez zdzierania gardła, bez zmęczenia i chrypy.
- ćwiczenie oddechu przeponą,
- eliminacja „zacisków”  w gardle,
- uwalnianie głosu i napięć w gardle i w ciele,
- uelastycznienie strun głosowych,
- relaksacja strun głosowych

2. Prozodia, dykcja i artykulacja, intonacja (fraza), tempo (rytm), kropka, pauza
W tej części uczestnicy pracują nad tymi obszarami mowy, które składają się na spójny przekaz i budowanie wypowiedzi:
- przećwiczą umiejętność podkreślania głosem istotnych  elementów, by przekazując dużo nie nużyć, ale pomóc odbiorcom śledzić tok narracji,
- poznają zasady używania pauzy, stawiania kropki w mowie i korzystania z różnic rytmicznych dzięki czemu przekaz podkreśla ważne treści,
- dowiedzą się jak dopasować tempo wypowiedzi do sytuacji; mówić zrozumiale i bez zaburzania przekazu,
- przestaną używać wypełniaczy typu mmmm, yyyyy, eeeee,
- nauczą się świadomie panować nad głosem, zwłaszcza w czasie tremy.

3. Przygotowanie wypowiedzi, przejrzystość przekazu, fakty, przykłady czy bon moty.
Zatem będzie o tym, jak skonstruować wystąpienie czy wypowiedź. Prezentacja wypowiedzi przed grupą.

DODATKOWO:
- Każdy z uczestników może liczyć na indywidualną „diagnozę” posiadanych umiejętności i wskazówki nad czym warto popracować szczególnie (dla chętnych),
- Uczestnicy warsztatów mogą przystąpić do zamkniętej grupy na FB, w której prowadzący regularnie zamieszcza ćwiczenia. W grupie tej można zadawać pytania, brać udział w dyskusji i spotkaniach z prowadzącym on-line.

Proponujemy 2 warianty warsztatów:
  • 3-godzinne: wersja ‘ekspress’ dająca wiedzę i praktykę pozwalająca na samodzielne doskonalenie po zakończeniu warsztatów
  • 6-godzinne: wersja, która pozwala na spokojne indywidualne przepracowanie poznanych w trakcie spotkania technik przez każdego uczestnika. 

Wielkość grupy: 4-6 osób.
Mała grupa daje poczucie komfortu, odpowiedni czas na pracę dla każdego a jednocześnie pozwala na przełamanie blokad i tremy.

Terminy:
  • Warsztaty 3-godzinne:  24 września 2021 lub 22 października 2021 (piątki: 17:00-20:00) 
  • Warsztaty 6-godzinne: 25 września 2021 lub 23 października 2021 (soboty: 10:00-16:00)
Koszty:

Warsztaty 3-godzinne: 360 zł netto / od osoby (plus VAT)
Uwaga: na hasło „Guide Service” - 10 zł netto zniżki od osoby

Warsztaty 6-godzinne: 560 zł netto / od osoby (plus VAT)
Uwaga: na hasło „Guide Service” - 15 zł netto zniżki od osoby


Warsztaty poprowadzi Maciej Jabłoński: reporter, prezenter, producent i wydawca telewizyjny. W zawodzie od 1997 r. Laureat nagrody dla Najlepszego Dziennikarza Sportowego Roku 2008. Wykształcenie w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz doświadczenie zawodowe pozwoliły mu stworzyć unikalną metodę szkolenia głosu w oparciu o technikę wokalną SLS. Swoją wiedzą dzieli się jako wykładowca Akademii Telewizyjnej oraz trener emisji głosu i wystąpień publicznych, a swoim głosem - jako lektor reklamowo-filmowy.

Poznaj prowadzącego: przykładowe ćwiczenie z Maciejem Jabłońskim > https://youtu.be/zl8QMH_oj9k

Miejsce - Centrum Warszawy, 5 min od dworców kolejowych, metra Centrum (dokładny adres zostanie podany po potwierdzeniu uczestnictwa).

Do dyspozycji uczestników - 2 sale: w jednej odbywają się zajęcia teoretyczne a w drugiej praktyczne, także na karimatach (przygotowanych przez organizatora). W trakcie kursu zapewniamy wodę, herbatę, kawę i przegryzki. Jest dostęp do węzła sanitarnego i kuchennego (możliwość podgrzania własnego posiłku). Uczestnikom warsztatów sobotnich umożliwiamy zamówienie lunchu z wypróbowanej restauracji. Menu ustalamy już bezpośrednio z zainteresowanymi  przed dniem rozpoczęcia warsztatu (ten posiłek nie jest wliczony w cenę warsztatu, płatny przed sobotnim warsztatem na miejscu)

Zapisy:

wyłącznie drogą mailową do: Monika Wałkowska > monika@bankglosow.com.pl
W mailu należy podać wybrany termin warsztatu oraz hasło do zniżki: „Guide Service”

Organizatorami warsztatów są:
Bank Głosów - firma, dla której głos i dźwięk są fascynującym obszarem działalności.
#StopBykom - kampania społeczna promująca budowanie wizerunku i marki własnej poprzez poprawność wypowiedzi publicznych.
Biuro Podróży Guide Service - organizator szkoleń dla pilotów i przewodników




« cofnij
 
 
 
 
 
  e-mail: biuro@guideservice.com.pl Powered by: Talem Technologies